I. Všeobecné podmienky a
vymedzenie pojmov
a) Obchodné podmienky sú súčasťou
objednávky, ktorá má charakter zmluvy o poskytovaní služieb podľa § 269 a § 536
Obchodného zákonníka č.513/1991 Zb. v znení neskorších noviel a doplnkov (ďalej
len Obchodného zákonníka) uzatvorenej medzi objednávateľom a vykonávateľom
(ďalej len objednávka).
b) Poskytovateľom služieb sa na
účely objednávky rozumie prevádzkovateľ internetových portálov:
odchytholubov.eu, odchytpapagajov.sk a ornitolog.sk, Mgr. Radovan Jambor, PhD.,
ORNIS, s miestom podnikania Halalovka 2392/20, 91108 Trenčín, Slovenská
Republika, IČO: 46624384 (ďalej len poskytovateľ).
c) Objednávateľom služieb sa
rozumie fyzická alebo právnická osoba podľa údajov uvedených v objednávke (ďalej
len objednávateľ).
d) Zmluvné strany, poskytovateľ a
objednávateľ, sa výslovne a s použitím § 262 ods. 1 Obchodného zákonníka
dohodli, že ich právny vzťah založený zmluvou o službách sa spravuje § 536 a §
269 Obchodného zákonníka.
II. Predmet zmluvy
a) Predmetom zmluvy o službách je
poskytovanie služieb: odchyt vtáctva a manipulácia s ním podľa konkrétnych
požiadaviek objednávateľa a za dojednanú cenu, ktorú je objednávateľ povinný
zaplatiť zhotoviteľovi podľa § 536 a § 269 Obchodného zákonníka.
b) Poskytovateľ je oprávnený
poveriť vykonaním služieb v rozsahu svojho podnikateľského oprávnenia inú
fyzickú alebo právnickú osobu. Pri vykonávaní služieb inou osobou má poskytovateľ
zodpovednosť, akoby službu vykonával sám. Použitie inej osoby na vykonanie služieb
nezbavuje poskytovateľa priamej zodpovednosti voči objednávateľovi podľa § 538
Obchodného zákonníka.
c) Odchyt vtáctva podľa písmena
a) a b) článku II. vykoná len osoba s oprávnením k odchytu,
manipulácii a transportu voľne žijúceho a domáceho vtáctva. Služba sa
vykoná pri dodržaní všetkých etických a legislatívnych požiadaviek na ochranu voľne
žijúceho a domáceho vtáctva a v súlade s podmienkami orgánu
ochrany prírody, ktorý poskytovateľovi udelil výnimku z ochrany podľa
osobitných predpisov.
III. Uzavretie zmluvy
a) Objednávateľ odoslaním
objednávky a súhlasom s týmito podmienkami a poskytovateľ akceptovaním
objednávky uzavrú zmluvu o poskytovaní služieb, ktorej podmienky je možné meniť
a rušiť výlučne len na základe písomnej dohody oboch zmluvných strán.
b) Objednávka je platná dňom jej
doručenia na e-mail alebo adresu poskytovateľa a len ak obsahuje rozsah alebo
časové vymedzenie prác, počet jedincov vtáctva, ktoré objednávateľ má záujem
chytiť ako aj dôvod pre odchyt. Objednávka má podobu elektronickej objednávky vyplnenej
objednávateľom na jednom z portálov poskytovateľa podľa odstavca b) článku
I alebo písomnú formu podpísanú objednávateľom. Potvrdenie objednávky vykoná poskytovateľ elektronickou
poštou, ak objednávateľ nepožaduje inak.
c) Poskytovateľ si vyhradzuje
právo odmietnuť objednávku a to bez udania dôvodu do 7 dní odo dňa jej doručená
podľa odstavca b) tohto článku.
IV. Práva a povinnosti zmluvných
strán
a) Objednávateľ sa zaväzuje
poskytnúť poskytovateľovi služby všetky požadované informácie a podklady
potrebné k plneniu predmetu zmluvy podľa bodu II. obchodných podmienok.
b) Objednávateľ sa ďalej zaväzuje
uhradiť poskytovateľovi dohodnutú cenu za vykonané služby podľa článku VI.
c) Poskytovateľ je povinný vykonať
služby s odbornou starostlivosťou, na vlastné náklady a v dojednanom čase s
prihliadnutím na ich povahu a rozsah.
V. Reklamácia služieb
a) Objednávateľ je oprávnený reklamovať
nedostatočne vykonanú službu u poskytovateľa, a to písomne maximálne do 30
pracovných dní odo dňa ukončenia poskytovania služby.
b) Poskytovateľ má právo
reklamáciu odmietnuť, a to v prípade, že objednávateľom reklamovaný nedostatok je
neopodstatnený alebo nepreukázateľný.
c) Poskytovateľ nenesie
právnu zodpovednosť za prípadné ujmy a škody spôsobené počas vykonávania služby,
obmedzením prevádzky priestoru v dôsledku výskytu vtákov (napr. z hygienických
dôvodov), ani za návrat odchytených jedincov do priestoru (prípadne do
exteriéru) v dobe po vykonaní služby, ani za prípadný úhyn vtáctva zistený po
vykonaní služby. Toto riziko je však poskytovateľ povinný minimalizovať
dôsledným prevedením služby v súčinnosti s objednávateľom.
d) Za dôsledné prevedenie
služby podľa odstavca f) článku V sa rozumie predovšetkým dodržiavanie
príslušných právnych predpisov upravujúcich držanie a nakladanie s chránenými
živočíchmi, predpisov o bezpečnosti práce a vypustenie odchytených jedincov
vtákov vo vzdialenosti minimálne 15 km od miesta odchytu. Za dôsledné
prevedenie služby sa považuje aj dodržanie metodických postupov služby a výber
tých najvhodnejších a najefektívnejších metód a dostupných legálne užívateľných
zariadení na odchyt vtáctva. Pri odchyte vtáctva sa za najvhodnejšie zariadenia
považujú predovšetkým ornitologické nárazové siete uchytené na tyčiach,
teleskopických tyčiach alebo lanách (šnúrach) a prehrávač hlasových prejavov na
prilákanie odchytávaných jedincov vtákov, v prípade holubov odchytové
klietky.
e) Za súčinnosť podľa odstavca
f) článku V sa považuje aktívna spolupráca objednávateľa a poskytnutie
technickej a personálnej podpory, umožnenie prístupu do všetkých priestorov,
ako aj dodržiavanie pokynov poskytovateľa neobmedzujúcich bežnú prevádzku
výrobného, obchodného alebo skladového priestoru.
f) Po obdržaní reklamácie opodstatnených alebo
preukázateľných nedostatkov sa poskytovateľ zaväzuje v lehote dojednanej s
objednávateľom reklamované tieto nedostatky odstrániť.
VI. Cena diela a služieb a
platobné podmienky
a) Poskytovateľ si vyhradzuje
právo dojednávať cenu objednaných služieb s objednávateľom individuálne, pričom
cenu za realizáciu služieb objednávateľovi oznámi v dostatočnom predstihu,
najneskôr deň pred začatím realizácie služby.
b) Poskytovateľ nie je povinný
zverejňovať objednávateľovi faktory, na ktoré bolo prihliadané pri konkrétnom
zostavovaní ceny za objednané služby.
c) Konečná cena nie je stanovená,
dojednaná cena sa môže od konečnej, účtovanej, ceny líšiť v závislosti od
dodatočných nákladov či predĺženia doby realizácie služby. Prípustné navýšenie
ceny je najviac 50 % z dojednanej ceny, ak sa zmluvné strany nedohodnú
inak.
d) Ak poskytovateľ nestanoví
inak, cenu za služby uhrádza objednávateľ výhradne bankovým prevodom alebo
vkladom na číslo účtu 4015827682/7500 (IBAN: SK4975000000004015827682,
bankové spojenie: ČSOB, a.s., BIC pre platby zo zahraničia: CEKOSKBX).
e) Objednávateľ sa zaväzuje
uhradiť cenu vykonaných služieb poskytovateľovi najneskôr do 14 dní od dňa vystavenia
faktúry objednávateľovi, resp. od odovzdania služieb alebo ukončenia poskytovania
služby, alebo od poskytnutia služby, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Za
deň úhrady sa pritom považuje deň, kedy objednávateľ previedol peniaze na účet.
f) V prípade, že objednávateľ
neuhradí cenu diela poskytovateľovi v lehote podľa odstavca f) tohto článku, poskytovateľ
je oprávnený podniknúť všetky zákonom dostupné prostriedky na vymoženie svojej
nesplatenej pohľadávky.
g) V prípade omeškania platby
podľa odstavcov e) a f) objednávateľ
služby uhradí poskytovateľovi za každý deň omeškania sankciu 1 % z ceny stanovenej
podľa tohto článku.
VII. Osobitné podmienky a
záverečné ustanovenia
a) Poskytovateľ sa zaväzuje, že
osobné údaje objednávateľa nebudú poskytnuté tretej osobe a budú používané
výhradne len pre účtovné potreby poskytovateľa.
b) Všetky skutočnosti obchodnej,
výrobnej či technickej povahy súvisiace s podnikateľskou činnosťou poskytovateľa
aj objednávateľa sú považované za obchodné tajomstvo a obe strany sú o
nich povinné zachovávať mlčanlivosť.
c) Práva a povinnosti zmluvných
strán neupravené obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami
Obchodného zákona.
d) Obchodné podmienky nadobúdajú
platnosť a účinnosť dňom 1.1. 2018.